tiistai 15. syyskuuta 2015

Ekat melkeinsparrit ja kutsu videohaastatteluun!

Voi tätä treenin iloa! Eilen päästiin jo melkein ihan oikeasti painimaan ja sainkin oivan vastuksen minua hieman isokokoisemmasta naisesta. Mä pahoittelen jos mun nimitykset ei nyt ihan osu kohdilleen, latvasta laho kun olen niin ei tuo muisti ihan täysin pelaa, mutta pääteema treeneissä oli suljetusta guardista karkaaminen joko niin, että toinen jalka oli sivulla 90 asteen kulmassa ja toinen polvi tuli vastustajan jalkojen välistä samalla työntäen taaksepäin, jolloin vastustajan guard aukeaa, tai niin, että noustiin suorille jaloille ja työnnettiin vastustajan lantiosta saaden saman vaikutuksen aikaan.

Kun guard on ohitettu, painetaan vastustajan polvea alaspäin ja liu'utetaan oma polvi vastustan yli niin, että päästään sideen ja siitä jaloilla saksaten side mountiin. Kun side mount on saavutettu, yrittää vastustaja karata sieltä käyttäen hyväkseen oi-niin-ihanaa katkarapua sekä framingia, ja harjoitus loppui kuin saatiin joko half tai full guard otettua.

Tässä tuo saksaus side mountissa:


Ja tässä karkaaminen side mountista:



Kuten tekstistäni ehkä huomaa, ei terminologia ole vielä ihan hallussa eikä varmaan lajia jo pitkäänkään harrastaneet välttämättä ihan ymmärrä mitä haen takaa sepustuksiltani. Nämä onkin ehkä enemmän mulle muistiinpanoja, etten ole perjantain treeneissä taas ihan pihalla. :D

Ollaan myöskin aikaisemmissa treeneissä harjoiteltu sweepejä sekä kimuraa, ja tästä löysin myös hyvän videon:


Myös tämän videon tekniikoita on tullut jo kokeiltua (lukuunottamatta tuota keskimmäistä), ja tässä näkeekin hyvin sen katkarapumuuvin käytön karkaamisen apuna:


On se vaan niin kivaa! Aiemmin olen aina ajatellut painin olevan tylsää väkerrystä – eihän siinä saa edes potkia tai lyödä – mutta nyt lajia muutaman viikon harrastaneena syön kyllä sanani. Ei olla tosiaan vielä päästy kunnolla sparrailemaan mutta jo se vähä vääntäminen mitä ollaan tehty saa hien nousemaan pintaan ja etenkin keskivartalolle mukavan poltteen, joka ilmoittelee olemassaolostaan vielä seuraavanakin päivänä.

Meillä on tosiaan treenit kolme kertaa viikossa, joista ma ja pe on lukkopainia ja keskiviikko sitten ihan sitä itseään eli vapaaottelua. Vapaaottelutreenejä on mulla vasta yhdet alla, ja olin kyllä niiiiin kuollut viime keskiviikkona vaappuessani autolle harjoitusten jälkeen. Vedettiin vähintään miljoona erää reisihippaa, vähän burpeita sekä harjoiteltiin etu- ja takasuoria, eli vasta aika pintaraapaisu itse lajia ajatellen mutta ai että mä nautin! En tosin vielä tiedä miten pystyn ikinä oikeasti lyömään toista ihmistä. :D

Noniin, piisatkoon se tällä erää tästä aiheesta ja siirrytään seuraavaan. Eli tuohon videohaastatteluun! Erääseen urheilukauppaan haettin 5h/vko myyjää, ja pistin viime viikolla ihan vitsillä hakemuksen sisään. Koska tuntimäärä on niin pieni, voisin hankkia hieman lisätienestejä sen kuitenkaan vaikuttamatta äitiyspäivärahaani, ja tämäkös minua houkutti hakemusta kirjoittaessani. Eilen sähköpostiini kolahtikin sitten viesti, jossa onniteltiin jatkoon pääsystä ja pyydettiin osallistumaan videohaastatteluun. En ollut koskaan moisessa ollut ja vähän jännityneenä avasin minulle lähetetyn linkin. Sivustolta löytyi viisi valmiiksi videoitua kysymystä, joihin minun piti sitten kuvata vastausvideo. Oli kyllä ihan huikean kiva tapa hoitaa ensimmäinen "haastattelukierros", pääsi jo hiukan näyttämään naamaansa ja esittelemään ulosantiaan sekä ajatuksiaan. Varmasti myös suht tehokas ja varmasti informatiivinen tapa työnantajalle arvioida kuka hommaan oikeasti sopii. Nyt vaan toivotaan, että mun lätinät sekä pärstä miellytti sen verran että pääsisin seuraavalle kierrokselle :)

Sellaista tällä erää, Viljami tuolla huutelee ruokaa. Kuulemisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti